Igen érdekes és hasznos előadást hallhatott a megjelent közönség március 27-én, kedden az Erasmus programmal kapcsolatosan olyan hallgatóktól, akik a program segítségével külföldön tanultak. Kapás Agáta, Lengyel Ildiók, Tóth Renáta, Róna Ibolya és Szijj Dóra révén megtudhattuk, milyen is egy ilyen lehetőséggel élve külföldi egyetemen tudást szerezni.
Az Erasmus program az Európai Bizottság által indított kezdeményezés, melynek keretében jelenleg 2,3 millió hallgató vesz részt. Célja, hogy minél több diák juthasson ki külföldi egyetemekre, sajátíthassa el az ottani nyelvet, ismereteket szerezzen különböző tárgyakból, valamint hogy megismerje a fogadó ország kultúráját és szokásait, sőt, akár életre szóló barátságok és kapcsolatok kialakulására is lehetőség van.
A program keretein belül a Nemzeti Közszolgálati Egyetem diákjai Csehország, Lengyelország, Szlovákia, Németország, Szlovénia vagy Franciaország egyetemei közül választhatnak.
Először Szijj Dóra ismertette az Erasmus programba való jelentkezés módját, valamint feltételeit. A jelentkezés kritériumai közé tartozik két érvényes szemeszter teljesítése, egy önéletrajz és egy motivációs levél elkészítése magyar és angol nyelven, oktatói támogató nyilatkozat megszerzése és az adott tanszék támogató nyilatkozata a teljesítendő kreditek számáról, a leckekönyv és nyelvvizsga papírok fénymásolata, valamint tudományos tevékenység igazolása. A jelentkező végleges elbíráláshoz továbbá egy elbeszélgetés is szükséges.
A hallgató minimum három, maximum tizenkét hónapot tölthet el külföldi egyetemen. A kapcsolat felvétele és fenntartása a küldő és a fogadó intézménnyel a programban részt vevő diákok feladata. Aktívan részt kell venni a fogadó intézmény programjain, majd a hazaérkezés után be kell adni egy online hallgatói beszámolót.
Ezután civil és katonai hallgatók osztották meg velünk az Erasmus program során szerzett élményeiket és hasznos tapasztalataikat. A diákoktól megtudhattuk, milyen is egy ilyen út. Az elmondottak alapján mindenkinek tetszett a külföldi országokban tett kirándulás, a tanulás mellett jutott idő a szórakozásra, pihenésre és ismerkedésre is a többi külföldi hallgatóval.
Az angol nyelv használata lényeges volt, hiszen így tudták fenntartani a kapcsolatot a többi diákkal, illetve az oktatókkal is. A közönség is aktívan bekapcsolódott az előadásba, folyamatos kérdéseikkel rengeteg információt tudhattak meg a programról.
Az előadás végére világossá vált, hogy összességében mindenki pozitív élményekkel és tapasztalatokkal tért haza a külföldi egyetemekről, az Erasmus program pedig felkeltette a közönség érdeklődését.
Dobos Csenge Sára